Postia Kelaan

10.2.2016

Voit hakea useimpia Kelan etuuksia verkkoasiointipalvelussa ja lähettää kaikkien hakemusten liitteet verkkoasiointipalvelun kautta Kelaan. Liitteet voit skannata tai valokuvata.

Tietoturvasyistä Kelan kanssa ei voi asioida sähköpostitse. Asiointipalvelun suojatun viestiyhteyden avulla voit kuitenkin lähettää viestejä Kelaan. Halutessasi voit vastaanottaa viestipalvelun kautta myös mahdolliset lisäselvityspyynnöt, joita tarvitaan esimerkiksi hakemuksen ratkaisemiseksi. Tämä nopeuttaa asiointiasi ja vähentää kirjepostin määrää. Ilmoituksen saapuneesta viestistä saat valitsemallasi tavalla sähköpostitse ja/tai tekstiviestillä.

Voit lähettää paperihakemukset ja niiden liitteet Kelaan myös postitse omalla kustannuksellasi. Voit myös tuoda hakemukset ja liitteet lähimpään toimistoon tai yhteispalvelupisteeseen.