Lapin aluekerho

Jytyseniorit Rokualla
Tiesitkö että leppälintu on Rokuan luonnonpuiston symbooli?

Lapin perukoilta, kautta maan, toivotetaan kaikille Jytysenioreille Hyvää Joulua ja Hyvää Uutta Vuotta 2021!

Erkki Jääskeläinen

kaija.lainas@outlook.com

Terttu Vierimaa, Koppelontie 4, 96400 Rovaniemi

Aluekerhon tapahtumia

Vuosikokous pidetty 26.2.2020. Puheenjohtajana jatkaa Erkki Jääskeläinen ja varapuheenjohtajana Olov Erik Häkkinen.

Tutustutaan Korundin vaihtuviin  torstai-illan  maksuttomiin taidenäyttelyihin.

Oulun aluekerhon vierailu.  Yhteistapaaminen 12.-14.8.2020 Loma-Vietosessa ja Rovaniemen Wanhat Markkinat 14.-16.8.2020.

Ilmailunäytös Rovaniemellä elokuussa.

Retki Vaattunkikönkäälle elokuun lopulla.

Lapin sotilassoittokunnan syyskauden konsertti (syys- lokakuu).

Retki maakuntaan syyskuussa: Särestöniemen ja Raekallion ateljeet.

Jytyseniorit Rokualla

Oulun ja Lapin aluekerho tekivät yhteisen syysretken Rokuan luonnonpuistoon 15.-16.10. Mukana oli 12 reipasta jytysenioria.

”Rokua Geopark on Suomen ainoa matkailualue, joka on saanut UNESCO Global Geopark -statuksen ja on pohjoisimpia kohteita yhdessä Islannin ja Norjan Geoparkien kanssa maailman yli sadasta UNESCO Global Geoparkista. UNESCO on Yhdistyneiden Kansakuntien järjestö, jonka Global Geopark -kohteeksi pääsevät ainoastaan kohteet, joilla on ainutlaatuinen geologinen perintö.”

Retkipäivänä oli aurinkoinen, tyyni keli ja patikkaretki makkaran paistoon Kirvesjärven kodalle sujui. Jääkauden muovaama maasto on kumpuilevia hiekkakankaita ja kymmeniä syviä järviä harjujen välissä. Kauniit metsäiset harjut loistivat kirkkaissa ruskan väreissä. Ja miten hiljaista siellä oli, ei edes tuulenhenkäystä kuulunut. Hengästyttävän kaunista!

Makkaransyönnin ja patikoinnin jälkeen sauna ja kylpylä olivat paikallaan. Päivällisen jälkeen rupattelimme yhdessä ennen karaokeiltaa. Porukasta löytyi useampikin innokas laulaja ja laulu raikui valomerkkiin asti.

Lähtöpäivänä kokoonnuimme vielä rantakodalle Ahveroisen rannalle lätynpaistoon ja Erkki Jääskeläisen keittämät nokipannukahvit nautittiin palanpainikkeeksi. Niin äkkiä tuli lähtöhetki ja todettiinkin, että aivan liian lyhyeksi tämä retki jäi. Mihin meillä onkaan niin kiire valmiissa maailmassa, ELÄKELÄISILLÄ?

Vuoden päästä ollaan kyllä viisaampia, silloin suuntaamme Lapin maisemiin. Siellähän matka mitataan poron kusemissa, toivottavasti ajallekin on oma määreensä.. ettei retki loppuisi kesken..

Matkamuistoja kirjoitti Marja-Leena Korhonen